Het Pijncentrum
maakt deel uit van
AZ Nikolaas

Vind hier antwoord op uw vragen


1Binnen hoeveel tijd kan ik in het pijncentrum Vitaz terecht?
Wij proberen onze patiënten idealiter binnen de twee weken een afspraak te geven. Soms kan dit sneller, soms duurt het wat langer. Wij doen er alleszins alles aan om onze patiënten zo snel mogelijk verder te helpen.
2Voor behandeling van welke soorten pijn kan ik terecht bij het pijncentrum?’
U kunt bij ons terecht voor behandeling van alle vormen van chronische pijn. Neem hier gerust een kijkje.
3Wat moet ik weten en doen voordat ik het pijncentrum bezoek voor mijn behandeling?
U kunt best een verwijsbrief laten invullen door uw huisarts/specialist die hij of zij kan terugvinden op de pagina voor zorgverleners.
4Ik ben een Nederlandse patiënt. Hoe kan ik geholpen worden?
Als je voor je medische behandeling de grens wenst over te steken, dan ben je bij het pijncentrum Vitaz aan het juiste adres. De Nederlandse en Europese wetgeving laat perfect toe dat je de beste zorgen in het buitenland zoekt en ook krijgt. Je zorgverzekeraar staat daarenboven in voor de praktische afhandeling, zodat alles vlot kan verlopen. Het pijncentrum Vitaz is een officieel erkende ‘buitenlandse zorgaanbieder’. De meeste zorgverzekeraars in Nederland hebben met ons vaste overeenkomsten afgesloten. Dit maakt dat je snel geholpen kan worden. Met een verwijzing van de huisarts of specialist kun je dankzij deze zorgbemiddeling bij ons terecht en dat binnen een zeer aanvaardbare termijn. De kosten worden volledig vergoed en rechtstreeks via je zorgverzekeraar verrekend.
5Wat moet ik doen als ik pijnvrij ben op het ogenblik van een behandeling?
Geen pijn is geen prik. Neem contact op met het Pijncentrum om de afspraak te annuleren. Als de klachten later terug zouden komen neemt u opnieuw contact op om een nieuwe afspraak vast te leggen.
6Mijn pijnprobleem zit aan 2 kanten, telt dit als 1 behandeling?
1 kant telt als 1 behandeling, dus beide kanten zijn 2 behandelingen.
7Vindt u geen antwoord op uw vragen?
Bel of mail ons gerust!

Patient Journey App


De Patient Journey app is uw partner vanaf uw eerste afspraak tot de laatste follow-up. U installeert de applicatie van zodra uw behandeling is ingepland. Bij het openen, kiest u voor ‘Pijnkliniek’ en geeft u in welke behandeling u precies zal ondergaan en wanneer die staat ingepland.

De informatie verschijnt in chronologische volgorde en enkel die informatie die op dat moment van belang is, zodanig dat u niet doorheen alle informatie hoeft te zoeken. Nog handiger zijn de push notificaties die u herinneren aan belangrijke stappen die u zeker niet mag vergeten.

Waar vind ik de app?


U kan de applicatie downloaden op uw iPhone of smartphone respectievelijk in de App- en Play Store. U opent de zoekfunctie en typt de woorden ‘Patient Journey’. Vervolgens klikt u op downloaden/installeren en wacht u tot dit voltooid is. Nadien geeft u ‘AZ Nikolaas’ in als zorginstelling (in BE).

Download hier de applicatie voor uw iPhone.
Download hier de applicatie voor uw Smartphone.